Összes oldalmegjelenítés

2010. november 11., csütörtök

Money

Nemrég töltöttem be a 24. életévemet. Mivel az OTP-nél van számlám, kaptam egy értesítést, hogy a Junior számlacsomag a fent említett okból kifolyólag már nem vehető igénye, helyette egy másik konstrukciót kell választanom. Ez nem okoz gondot, a pénzt valahol tartani kell. Annak rendje és módja szerint be is fáradtam Pécsen a bankba. Szorongattam a cetlit, amit a fáziskéséses érintőképernyős automata végül kegyesen kiadott. Az ügyintéző készségesen elmagyarázta, hogy mi a helyzet, megköszöntem a tájékoztatást, létrehoztuk a számlát, kész. Ekkora jött a lavina. "De ha MOST az új számlanyitási kedvezménnyel együtt igényel lakáskasszát, akkor a befizetést blablablabla" Mondom köszi, de nem terveztem lakástakarékkal foglalkozni mostanában. "Pedig akkor, ha blablablabla a végén állami támogatás blabla és vehet fel kedvezményes hitelt!" A helyzet az, hogy hitelt sem szándékozom felvenni soha az életben, ha nem muszáj. Én elköszöntem hatszor, és megindultam elfelé a pulttól, de valahogy (mágia? ::)) mindig elém tolt valami kimutatást, táblázatot, ajánlatot. Nehéz szülés volt. Gondolom, a főnökség valami minimális értékesítői munkát is elvár az alkalmazottaktól a bankban, de ez félelmetes. Vegyél fel hitelt, hogy meg tudd venni ezt és ezt és azt. Rengeteg reklám ontja ezt, ilyen-olyan kedvezménynek álcázva a modern rabszolgaságot. Ha megláttam egy Ferrarit, az első gondolatom gyerekként ez volt : "AZTAAAA!"  - Manapság pedig ez: "Szép kocsi, melyik banké?"  Köztünk szólva, kell neked hitelre plazma tv? Playstation?  A gyereknek kapacitív kijelzős wifis háromgés érintőképernyős telefon? Hatvanötezer gigás-megás-terrás laptop? Ugye, hogy nem?
Einstein szerint a legnagyobb találmány a kamatos kamat. Talán tényleg így van, de az emberi mohóság, megfelelni akarás és a több/jobb iránti vágyódás nélkül semmit se érne. Ez van, meg kell próbálni megtalálni az arany középutat. Ha nincs, építek egyet :)

A mai nap teljes mérlegéhez hozzátartozik egy remek tea a büfében, az egyik kedvenc könyvemmel, amit ma sikerült megszereznem az egyik antikváriumban. Tudom, gonosz dolog, de soha nem fogod megtudni, melyik az. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése